torsdag 8. oktober 2009

Litt tid tar det.....

Jeg er ikke så veldig god på dette med blogging enda, men holder på å gjøre meg kjent med hvordan dette gjøres. Har samfart tips til andre bloggere på Blogspot "Moseplassen" + diverse andre tipssider. Håper å bli en god blogger etterhvert.

Dessuten driver jeg med prosjekter (som jeg sikkert ikke er alene om).... nede i min kjeller, pusser opp kjellerstue, maler og pusser, "føler dette tar alt for lang tid.........". Jeg kan være litt utolmodig av og til.
Tid er et nøkkelord, og den er det betraktelig mindre av i disse tider da min 7 mndr gamle prins sover kortere og kortere dupper på dagen, og det er litt uvant da han tidligere godt kunne sove i minst 3 timer om gangen. Nå sover han kanskje i 1-1 1/2 time, rekke da så vidt å kle meg i malertøy/arbeidstøy før han våkner.
Redningen har vært anskaffelse av lekegrind (som så vidt kan skimtes under ein haug med klær i bildet under) som han kan leke i mens jeg driver litt med mine malerprosjekter. Ettermiddagene går stort sett med til å lage middag, leksehjelp og å kjøre de 4 eldste barna til sine fritidsaktiviteter.


Som dere ser, her er det fullt kaos..... Tak og vegger er ferdigmalt, men ryddejobben og diverse småtterier gjenstår, phuu!!. Ved siden av ovnen skal det inn en skyvedørsgarderobe, men jeg trenger så sårt min samboers hjelp for å snekre litt i forkant, men han har dessverre vært litt vel opptatt i det siste...

I dag har jeg fått malt muren rundt peisen (første strøk iallfall, trenger kanskje 2 til), fikk god hjelp av Thea som passet lille Mathias mens jeg malte litt..



Har et ønske om en ny peis her nede, men lommeboken sier ikke det akkurat nå.

I morgen har jeg ambisjoner om å male dører nede i kjelleren, og de skal selvfølgelig bli hvite, har pusset litt lister rundt dørene i dag, så nå gjenstår bare malerjobben....



Sånn ser dørene ut i dag, klassisk furudører (som stjeler mye lys i en liten gang som ikke har vindu).

Kommer tilbake til hvordan det blir underveis..

Hei og hopp så lenge....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar